© X. Larretxea. Con la tecnología de Blogger.

2018/01/21

ALDAKETAK
Nafarroako Mendi Federazioko hornikuntza batzordeko kidea den Joseba Arlegik  aurten Aiztondon berhornikuntza batzuk eraman direla komunikatzen dit eta “Clasica sur” eta “Ainhoa” bideetan aldaketa batzuk egin direla aipatzen du.

Hauek dira aldaketak “Ainhoa” bidean:

- Paraboltez hornitua
- Azkeneko luzeak orain irteera propioa du. Lehen “Clasica sur” bidearekin partekatzen zituen azken metroak, baina orain sabaia ezkerretik inguratzen du (hortik uste baita zihoala bide originala) eta bere lerro propioa du.
- L4ean lehen baino anklaje 1 gehiago dago.
- Azken bilera “Clasica sur” bidearekin partekatzen da. Pixka bat gorago ta eskuinerago jarri da. Oraingoa lehengoa baino askoz erosoagoa da.
- R2 4-5 m beherago jartzeko asmoa dago (oraindik ez da egin), erlaitz erosoago batean.

-JAITSIERA: 20-25´ inguru. Mugarriak jarrita daude han-hemenka eta destrepe txikiren bat bada (II maila ingurukoa). Jendea pasa ahala bidea nabaritzen joango da.

Uharteko bideen krokis berria Mendi eta Eskalada kirolen Nafarroako Federazioko helbide honetan aurki daiteke:
http://www.nafarmendi.org/contenido/aiztondo-uharte-arakil

OHARRA: NIRE KROKISAK EGUNERATU GABE DAUDE!


Aurrez Aiztondon deskribatu ditudan bideen antzeko bidea dugu hau. Azken luzeko sabaia izan ezik, bidea arroka trinkoz osatutako plaka etzanetatik zehar doa. Begetaziorik gabeko kalitatezko arroka. Bidea oso ongi ekipatua dago. Urte osoan eskala daiteke. Jaitsiera bidetik egiten da. Bilgune guztiak bi eraztunekin rapelatzeko prestatuta daude.

Iristeko: Irurtzun edo Altsasutik Uharte Arakil herrira hurbildu A-15 autobidea erabiliz. Herria zeharkatu eta Irañetako norabidea hartu (NA-2410). Errekaren ondoan dagoen aisia-leku bat igaro ondoren ezkerrera doan pista bat hartu. Pista honek Uharte Arakil udalak eskalatzaileentzat eginiko parkingera eramango gaitu berehala (poste batekin adierazita dago).
Hurbiltzeko: Pareta dagoen aldera abiatu. Berehala bidezidor bat aurkituko dugu. Jarraitu eta 10 minututan bidearen oinean gara.

L1 (30 m, 8 aseguru, 4a): Plaka oso etzana eta erraza, bilgunera iritsi baino lehenagoko azken metroak izan ezik.
L2 (30 m, 8 aseguru, 5c): Ezkerrera  irten euste-leku ugari dituen zati erraz batetik. Hirugarren aseguruan ezkerrera jo eta berehala zuzen gora, plaka trinko batetik,bi zuhaixken ezkerretik. Luzearen azken zatian, bilgunera iristeko, bideak ezker aldera jotzen du.
L3 (30 m, 8 aseguru, 5c): Bilgunetik irten eta berehala euste-leku oneko plakatxo bertikal bat. Ondoren gure ezkerrean dagoen arte handira jotzen du bidean, gorantz emeki jotzen duen zeharkaldi baten bidez. Bertatik, euste-leku onak dituen plaka bertikal bat gainditu behar da bilgunera iristeko.
L4 (30 m, 9 aseguru, 5b):  Arroka trinkoz osatutako plaka bertikala bilgunetik irten eta berehala. Bertan dago, bigarren eta hirugarren aseguruen artean, bidearen pasagunetxo teknikoena. Hori gainditu eta apur bat gorago, beste pasagunetxo tekniko bat aurkituko dugu, baina hau aurrekoa baino apur bat errazagoa. Bideak plaka etzan batetik jarraitzen du, bidearen azken oztopoarekin topatu arte: azken sabaia. Azken oztopo hau gainditu eta bidearen amaiera den azken bilgunera iristen gara.




Jaitsiera: Bidetik rapelatzen. 70 metroko soka bakarrarekin eskalatzen badugu, lau rapel beharko ditugu. 60 metroko bi sokekin bi saioetan jaisten da. Lehenengo R4tik R2ra eta bigarrena R2tik lurrera.

Materiala: 9 zinta + bilgunetarako materiala. Friend eta fisureroak soberan daude.
Arroka: Kareharria
Orientazioa: Hegoa
Garaia: Urte osoa.
Iraupena: 1h45.
Berrekipamendua: FNDME-ko Ekipamenduen Batzordeak berrekipatua. 

Categories: , ,


Komentariorik egin nahi baduzu,hau da lekua.

0 comentarios:

Publicar un comentario