Bide
honen lehenengo informazioa Rémi Thivel-en Voies Nouvelles orrian aurkitu
nituen (lotura hemen) eta handik noizbait ibiliko ginelakoan gorde egin nuen.
Egileek
ongi adierazten duten bezala, bide luzeetan hasteko bide egokia da. Beste
erreferentzia batean gidatzaile batzuk gaztetxo talde batekin ikus daiteke.
Bidearen
zailtasuna baxua da eta altuera sentsazioa eta esposizioa minimoak. Orokorrean
plaka etzanetatik eskalatzen da, arroka kalitatezko granitoa da eta dauden zati
bertikal motzak oso ongi babestuak daude. Ez da hara egitera joateko bidea, baina
inguruan egonik, goiz bero baterako aukera egokia izan daiteke. Goiz ibiliz ia
bide osoa itzalean eskala daiteke.
Egileek
euria egin ondoren (ur-arrastoak sortzen dira) edo arroka bustiarekin bidea ez egitea
aholkatzen dute. Azken horrekin arroka oso irristakorra jartzen omen da.
Bilgune
guztiak soka lodi batekin elkartutako 2 paraboltez eta mailon batez osatuta
daude. Beraz, bidea rapelatzeko prestatuta dago. Hala ere, R5etik hobe da “Gasolio
& Decibels” bidetik jaistea (zuzenagoa da).
Beheko
errepidea dela eta giroa zertxobait zaratatsua da. Batzuetan bikotearen arteko
komunikazioa oztopatzen du. Kotxe edo kamiorik pasatzen ez den arte itxaron behar
da komunikatzeko.
Iristeko: Frantziatik
bagatoz Ax-les-Thermes herritik edo Puigcerdá herritik Porta herrira hurbildu.
Herriko sarreran (edo irteeran, hurbilketa norabidearen arabera) aparkaleku
handi bat dago. Aparkaleku hori erreferentzia modura hartuta Puigcerdá aldera
700-800 m egin. Hasieran, gure eskuinera, trenbidea alboan izango dugu.
Zertxobait aurrerago zentral hidroelektriko txiki bat ikusiko dugu (ura
gerturatzen dion bere hodi handiarekin). Zentral horretara sartu behar gara.
Sarrera trenbidea errepidearen gainetik pasatzen den lekua baino 100 m inguru
lehenago dago. Pista horretan 1 edo kotxerentzat lekua dago. Okupatuta badago
trenbidearen zubia pasa eta 100 m inguru aurrerago beste pista baten sarrera
dago. Bertan beste 2 edo kotxerentzat lekua dago.
Hurbiltzeko: Errepidea
zeharkatu eta plaken beheko aldera hurbildu. Kotxetik 4 min eskas beharko
ditugu.
L1 (40 m, 8 aseguru, 3b). Plaka
hasieran. Gero oso etzana eta zertxobait belarrez jantzia dagoen zati etzana.
Azkenik, bilgunera iritsi baino lehen, plakatxo bat.
L2 (30 m, 8 aseguru,
4b).
Bere eskuinetik oso erraz gainditzen den sabaitxo bat hasieran. Gero,
bilguneraino, plaka etzanak.
L3 (45 m, 10 aseguru,
4c).
Kanaltxo moduko batzuen laguntzaz igotzen den itsasgarritasunezko plaka
hasieran. Ondoren, erlaitz belartsu handi batera iritsi arte, harmailak. Azken
zatia zertxobait bertikalagoa den plakaz osatua dago.
L4 (40 m, 9 aseguru, 4c). Harmailak
hasieran. Luzearen erdi aldera pasagune fin bat duen hormatxo bertikala dago
(aseguruak gertu). Ondoren, eskuin aldera egiten den zeharkaldi gorakorrak
bilgunera hurbiltzen gaitu.
L5 (45 m, 7 aseguru, 3c). Zeharkaldi
luze bat (30 m inguru) guztiz horizontala. Gero ezkerretik eskuinera igotzen
den plaka etzan labur bat
L6 (45 m, 7 aseguru, 3c). Hasieran plaka
etzan batetik eskuin aldera igotzen den zeharkaldi gorakorra. Ondoren zuzen
igo. Zati etzan bat zeharkatu ondoren azken plaka batek bilgunean uzten gaitu.
Hartxingaditik
oinez 50-80 m inguru igo. Mugarri batzuk
aurkituko ditugu bidean. Horma handiaren oinarrira iristerakoan eskuin aldera,
altuera galdu gabe, 50 m inguru egin behar dira bidearen jarraipena aurkitzeko
(txapak ikusiko ditugu).
L7 (40 m, 9 aseguru, 4b). Euste leku
oneko hormatxo bertikal baten oinarrian uzten gaituen plakatxo bat hasieran. Hormatxoa
erraz gainditzen da. Ondoren, beste hormatxo batera iritsi arte, plaka etzan
luze bat dator. Bigarren hormatxo honek ere euste leku onak ditu. Lehengo
bilgune bat aurkituko dugu. Hobe beste 5 m inguru igo eta bertan erlaitz handi
eta eroso batean R7bis bilgunea aurkituko dugu.
L8 (50 m, 14 aseguru,
5a).
Zeharkaldi motz bat ezkerrera eta euste leku oneko hormatxo bertikala hasieran.
Horma oso ongi babestua dago. Gero ezker aldera igotzen den harmaila segida bat.
Azken metroak oso etzana den plaka batez osatuta daude.
Jaitsiera: Bidezidorretik
oinez, mugarriak eta puntu laranjak jarraituz.
Gailurretik
Porta aldera metro batzuk egin eta berehala puntu laranjak ikusiko ditugu.
Jaitsieraren lehenengo zatia pinudi baten barrutik egiten da eta oso ongi markatuta
dago puntu laranjekin. Basotik irteterakoan ia markarik gabeko zati labur bat
dago eta beraz tarte nahiko nahasgarria
da. Pinuditik irteterakoan oso ageriko pinu bakarti bat dago puntu laranja
batetik. Pinu horretatik metro batzuk zuzen jaitsi behar dira eta , berehala,
gure ezkerrera soka finkoaren lehenengo zatia ikusiko dugu. Hemendik aurrera,
berriro, jaitsierak ez du galerarik. Oso ongi markatuta dago.
Sokazko lehen zati hori jaitsi eta hartxingadia ezkerrerantz gurutzatu (mugarriak). Soka finkoaren bigarren zatitik jaitsi ondoren, zuzen jaitsi behar den beste hartxingadi bat dago (mugarriak). Soka finkoko azken zatia gainditu ondoren, bidearen oinean egongo gara. Guztira 25-30 minutuko jaitsiera.
Materiala: 14 zinta + bilgunerako
materiala. Fisureroak eta friendsak soberan daude.
Arroka: Granitoa.
Orientazioa: Hego
mendebaldea
Iraupena: 3h30min.
Nork ekipatua: Dominique
Gleizes, Nicolas Bechemin laguntzarekin, urria 2013.
0 comentarios:
Publicar un comentario