© X. Larretxea. Con la tecnología de Blogger.

2021/06/25

Zailtasun puntualak dituen bidea. Arroka trinkoz osatutako luze politak ditu, baina baita transiziozko luzeak eta lurrak hartutako tarteak. Horrek bideari edertasuna kentzen dio, baina bestalde mendi giroa ematen diote. Aparkalekutik hain gertu egonik, seguru gaude jende asko animatuko dela egitera.

Nahiz eta Arnales-eko trokartearen albo batetik igaro bidea, uharrak ez du molestatzen. Guk bidea maiatza amaiera aldera egin genuen, ur asko zeraman unean eta ez zigun gehiegizko enbarazurik egin. R1 eta R5 izan ezik, beste bilgune guztietan ikusmen-komunikazioa dago eta horrek gauza asko errazten du.

Bideak duen beste ezaugarri bat duen altuera sentsazio txikia da. Uharraren albotik joatean, gehienez, asko jota, lurretik 25 m ingurura egongo gara.

Zehaztu behar den beste ezaugarri bat, bidea oso ongi ekipatuta dagoela da. Ez da inongo estutasunik pasatzen. L1 eta L4ko pasaguneak espresatik tiratuz egin daitezke eta hormetan A0 modura. Horma horietan gehiago estutu behar da, baina lehenengoan, azken bi paraboltek, zintekin hornituta daude (A0 delakoa errazago egiteko).

Bidea 8 mm-ko paraboltekin ekipatuta dago. Bilgune guztiak, azken biak izan ezik, soka zati batekin elkartuta dauden 2 paraboltez osatuta daude. Bilgune guztiak toki erosotan eraikiak daude.

 

Iristeko: Panticosa-ko bainuetxera hurbildu eta Casa de Piedra alboan aparkatu.

 

Hurbiltzeko: Iraupen eskiko pistak erabiliz Arnales trokartera hurbildu. Uharra zeharkatu baino lehen, justu bere ertzean, gehiegi zehazten ez den bidezidorra jaiotzen da. Hartxingaditik igo mugarriak jarraituz bidearen oinarrira iritsiko gara. Guztira kotxetik 10 min inguru beharko ditugu (5 min uharrera iristeko eta beste 5 min hartxingadia igotzeko).

 

L1 (30m, 13 aseguru, 5c edo A0/4b).  Harri handira igoz lehen parabolta txapa daiteke. Lehen plakara igotzeko pasagunetxo bat (5b; A0 moduan egiteko aukera). Lehen plaka gainditu ondoren, ezker aldera, ia horizontalean, zeharkaldia egin behar da. Ondoren goroldio apur bat duen plaka etzana. Goroldioak ez du trabarik egiten. Jendea pasa ahala garbitzen joango da. Azken metroak emeki gora egiten duen erlaitz-pitzadura batetik egiten dira (ezker aldera).

L2 (45 m, 14-16 aseguru, 5c edo A0/4c). Lehen hormara iristeko bloke handi batzuen artean zeharkaldi moduko bat egin behar da. Horman bigarren asegururaino ongi igotzen da. Guk egin genuenean, A0 moduan errazago egiteko, azken bi paraboltek zintak jarrita zituzten. Ondoren eskuinetik ezkerrera igotzen den itsasgarritasunezko plaka etzana. Bigarren horma lehenengoa baino zertxobait errazagoa (5b). Bigarren eta hirugarren aseguruen artean pinu txikitxo bat dago zintarekin A0 moduan errazago egiteko.

L3 (50 m, 9 aseguru, 3a).  Transiziozko luzea. Emeki gora egiten duen 40 m inguruko zeharkaldia lurrak hartutako zatiekin. Erraza da, oso ongi ekipatua dago, baina arroka trinkoko zati bat faltan botatzen da. Azken 5 metroak zuzen igo aldapa lurkara batetik.

L4 (40 m, 15 aseguru, 5b edo A0/4b).  Itsasgarritasunezko bi plakatxo polit 1 m inguruko koska batez banandurik. Bertan dago pasagunea. Ez da pasagune gogorra, baina bai arraroa. Eskuentzat gauza gutxi eta oinak asko igo behar dira eta beraietaz asko fidatu. Bigarren plakako lehen aseguruak pasagunea A0 modura ematea ahalbideratzen du. Harmaila eta blokez osatutako zati batetik jarraitzen da eta azkenean euste leku onak dituen ezproi-plaka batetik igo behar da. Bilgunea oso txoko polit eta bitxi batean kokatuta dago. Plataforma handi batean dago, justu uharraren gainean, oso leku politean.

L5 (30 m, 9 aseguru, 4b). Hasieran kanal-tximinia bat. Bertan euste leku batzuekin arreta  izan behar da. Gainditu ondoren eremu lurkara bat zeharkatu behar da eta azken plaka bertikal bati ekin. Bilgunea harri-bloke handi baten erpinean, kanal lurkara jaitsi baino lehenago.

L6 (25 m, 2 aseguru, II). Transiziozko luzea. Zertxobait jaitsi eta kanal lurkara handia zeharkatu. Zintak dituzten pinu eta urki batek pasagunea babesten dute. Ondoren aldapa lurkara batetik igo behar da (lau hanketan). Aldaparen ezker aldean harriak daude. Azken metrotan soka finko bat aurkituko dugu. Aldapatik igotzeko hobe harrietatik igotzea. Garbiago dago eta harriren bat botako balitz, ez dago arriskurik, bilgunera ez baita iristen. Bilgunea 3 pinu handietako batean egiten da (hobe erdikoan egitea).

L7 (20 m, 10 aseguru, 4c). Eskuinetik ezkerrera igotzen den itsasgarritasunezko plakatxo bat hasieran. Beste aldean (ezkerrean) dagoen plaka handira pasa behar da. Euste leku oneko plaka bertikala. Hori gainditzean bilgunea pinu handi batean aurkituko dugu.

 





Jaitsiera: Metro batzuk igo. Bi pinu elkartzen dituen soka finko batek materiala kendu ahalko dugun eremu batean utziko gaitu.

Trokarteko ertzetik igo gutxi zehaztutako bidezidor bati jarraituz (mugarri batzuk). Zonalde horizontal batera iristean (10 min inguru igo ondoren) erreka 3-4 besotan bananduta dagoela eta busti gabe zeharkatzeko aukera erraza dagoela ikusiko dugu.

Erreka zeharkatu eta bide zehatzik jarraitu gabe, ezker aldera eginez, pinuak ez diren zuhaitz batzuetara bideratuz igotzen jarraitu. Beste 10 min pasa ondoren Garmo Negrora igotzen den bidea aurkituko dugu.

Bide horretatik jaitsi. Kotxera iristeko, guztira, 50-55 min inguru beharko ditugu.

 

 

Materiala: 14-16 zinta + bilgunerako materiala. Zinta pare bat. Fisureroak eta friendsak ez dira beharrezkoak.

Arroak: Granitoa. Lurkara zati nahikotxo. Arroka trinkoko zatietan, kalitateko arroka.

Orientazioa: Hego-eki aldea.

Iraupena: 2h15min.

Nork irekia eta ekipatua: Sueño vertical, abuztua 2020.

 

Cambiar idioma (Castellano)

 


Categories: , ,


Komentariorik egin nahi baduzu,hau da lekua.

0 comentarios:

Publicar un comentario