Bidea semiekipatua dagoenez ibilbidea
babesteko ongi datoz bi edo hiru friend eta fisurero batzuk, kordadaren
bigarrenarentzat gehien bat. Ekipamendua zertxobait zaharra da, ia dena spitak,
baina noizbehinka parabolten bat aurkituko dugu.
Lehenengo luzea oso aereoa da. Ez da zaila,
baina oso, oso aereoa da. Ertzak esku baten zabalera du eta bi aukera daude.
Eskuetatik zintzilikatzea edo, agian ez dena oso elegantea, baina agian
seguruena, eserita pasatzea. Hori bakarrik ez balitz, aseguruak nahiko urrun
daude eta zaila da autobabeserako zerbait gehiago jartzea. Guzti horrek zati
hau apur bat arriskutsua bihurtzen dute. Debekatuta dago erortzea. Horrelako ertza
zorrotzetan ibiltzeko ohiturarik ez bada, benetan zirrara handia sortzen du eta
estualdi apur bat pasatzen da.
Zati hori gainditu eta gero, eskalada bide
gehienetan aurkitzen dugun eskalada baten antzekora hurbiltzen da. Zati
batzuetan zailtasuna agian apur bat handiagoa da, baina arrisku maila ia
desagertu egiten denez eskalada plazer bihurtzen da.
Iristeko:
Gouretteko eski estaziora hurbildu eta bertan dauden
hainbat aparkaleku horietako batean kotxea utzi.
Hurbiltzeko:
Hego aldeko norabidea hartu eta eski pistetatik Pene
Sarriere aldera igo. Altuera hartzen joan eta nabaria den toki batetara
iristerakoan pista utzi eta ertzaren hasierara eramaten duen lepotxo batera igo
behar da (1h15min inguruko igoera gogorra).
L0 (20 m, 0 aseguru, II): Lehenengo 20 metroak, bilguneraino iritsi arte,
errazak dira, baina arroka nahiko hautsita dago. Ez dago asegururik eta
autobabesak jartzeko aukera ere gutxi dago arrokaren kalitate txarrarengatik.
L1 (35 m, 4 aseguru, 3c): Bilgunetik irten eta 10 metrora, zatitxo aereo
bat igaro ondoren, iltze bat aurkituko dugu. Ondoren erdian pitzadura bat duen
hormatxo bat dator. Pitzaduran friend ertainen bat ipini daiteke. Hormatxoa
gainditu eta gero dator benetan aereoa den zatia. Hurrengo asegurua ez eskura
dago (eskuinean, behean) eta ondoren luzeko pasagune “gogorra” dator.
Eskuinetik egiten bada, eskuetatik zintzilikatu behar da ertzetik eutsita. Hiru
metrotan ia ez dago ezer oinentzat. Bigarren aukera ertzaren gainean eserita
pasatzea da. Ez da oso elegantea, baina agian konfiantza gehien ematen duen modua
da. Hortik aurrera arriskua jaitsi egiten da. Ertzak zorrotza izaten jarraitzen
du, baina eramangarriagoa bihurtzen da. Bilgune erosoa plataforma handi batean.
Luze honetarako ongi datoz zinta espres luzeak.
L2 (20 m, 2 aseguru, 4a): Bilgunetik irten eta lehenengo orratzaren oinean
utziko gaituen kanal moduko batean sartu. Zati erraza, baina asegururik gabe.
Orratza arroka oneko plaka trinko bat da, euste-leku onekin. Bere ezkerretik
gainditzen da. Luze hau aurrekoa baino errazagoa da (psikologikoki behintzat)
arrisku sentsazioa guztiz desagertzen delako.
L3 (35 m, 2 aseguru, 4a): Luze honetan 6 metro inguruko destrepe bat egin
behar da. Bilgunetik irten eta lepo aldera jaitsi ertzaren eskuin aldetik
jaitsiz. Berehala 3 metro inguruko soka zati bat lotuta duen spit bat ikusiko
dugu. Soka dagoen lekutik jaitsi ertzaren oinarriraino. Bertan arroka-zubi bat
aurkituko dugu, baina kokatuta dagoen lekuan ez du balio gauza handirako. Ongi
dago, bigarrenaren jaitsiera babesteko, jaitsieran dagoen pitzaduran friend
txiki bat ipintzea. Ondoren, hurrengo bilguneraino, ertza zabaldu eta
horizontala egiten da. Zati erraza. Bilgunea hurrengo orratzaren oinarrian
aurkituko dugu. Luze hau delikatuagoa da bigarrenarentzat lehenengoarentzat
baino.
L4 (15 m, 1 aseguru, 4a): Orratzaren ertzetik terraza moduko batetaraino
zuzen igo (euste-leku onak). Terraza honetan luzeko spit bakarra aurkituko
dugu. Arroka kaskarra duen kanal moduko batera iristeko ezkerraldera, apur bat
jaitsiz, trabesi bat egin (delikatua bigarrenarentzat). Kanaletik igo eta berehala
iritsiko gara bilgunera.
L5 (30 m, 2 aseguru, II): Lehenengo 15 metroak, lehenengo spitera iritsi
arte, bidezidor txiki batetik egiten dira. Zati horizontala eta erraza da.
Hortik aurrera jaisten hasi behar da. Ertza zabala da eta oinez egiten da
jaitsiera, baina nahiz eta erraza izan arreta apur bat jarri behar da. Bilgunea
mailon bat duen spit batean egin. Spit hori erresalte txiki batean dago.
L6 (80 m, 0 aseguru, I): Leporaino plaka etzan eta zabal batzuetatik oinez
jaitsi, ensanblean. Bilgunea hurrengo igoeraren hasieran, parabolt batean,
egiten da. Metro batzuk aurrerago, lurrean, spit bat aurkituko dugu eta bertan
ere bilgunea egin daiteke, baina deserosoa da.
L7 (45 m, 5 aseguru, 4b): Ertzaren eskuineko aldetik igo desplometxo baten
azpian dagoen erlaitz handi batetaraino. Bertan iltze bat aurkituko dugu.
Desplometxoa igaro ondoren (luzeko pasagune gogorra) eskuinera zeharkatu harri
solteak dituen erlaitz batetik (ekialdeko klasikoan jendea bada eskalatzen,
kontuz harriak ez botatzearekin) diedro-tximinia baten oinarrira iritsi arte.
Bertatik igo (parabolt 1) eta gainditzerakoan eskuinera, plaka baten erdian
dagoen bilgune aldera, desbideratu. Ez egin hemen bilgunea eta beste hiru edo
lau metro igo gailurrera iritsi arte. Bertan askoz erosoagoa den beste bilgune
bat aurkituko dugu.
Jaitsiera:
Oinez ipar aldeko bidezidorretik.
Materiala: 6-7 zinta + bilgunetarako materiala. Ekipamendua osatzeko bi edo hiru
friend eta fisureroak.
Arroka: Orokorrean kalitate oneko kareharria, baina zatiren batean arroka
kaskarra.
Orientazioa:
Hegoa.
Iraupena: 2h15min.
1.
igoera: H. Sarthou eta F. Cazalet, 1928.
0 comentarios:
Publicar un comentario