Eguna argitzerakoan euria ari du. Trastuak jaso eta hego aldera mugitzea erabakitzen dugu. Passo Della Novena mendatetik Leventina bailarara pasatzen gara. Beti hego aldera eginez, Biasca herria igaro eta Lago Mayor lakuaren ertzean dagoen Locarno herrira jaisten gara. Hurbildu ahala eguraldiak hobera egiten du eta azkenik bilatzen ari ginen eguzki hori aurkitzen dugu. Kanpinean gauzak utzi eta kokatu ondoren, arratsaldean, Placca di Tegnan bide bat egiteko aukera dugu.Ponte Brollako inguruak nahiko turistikoak dira. Maggia bailaratik jaisten den ibaiak bainatzeko leku zoragarri ugari ditu eta Locarno inguruko jendea hona hurbiltzen dela dirudi. Guri asteburua tokatu zitzaigun eta, egia esan, jende asko zebilen inguru hauetan. Suposatzen dut eguraldiak lagundu zuela jendetza hori erakartzen, baina niri giroak mediterraneoko kostaldea gogorarazi zidan. Beraz, hona bazatozte mendiko giroa aurkitzeko asmoa kendu burutik.
Iristeko: Kanpinetik zubira jaitsi eta
eskuinera hartu behar da. Metro batzuk aurrerago, trenbidearen aurrean, 5
kotxentzako lekua duen aparkaleku txiki bat dago. Bertan utzi kotxea.
Hurbiltzeko: Trenbidea zeharkatu eta
atzean dagoen pista hartu (ezker aldera). Aurrerago, 100 m ingurura, Castelliere
plakara eramaten duen bidezidorra aurkituko dugu. Metro batzuk aurrerago Placca
di Tegnara igoko gaituen bidezidorra jaiotzen da.
Centrale (4c, 150 m, derrigorrez 4b)
Bere
izenak adierazten duen modura, Placca di Tegna gneisez osatutako plaka etzan
handi bat da. Liken geruza fin baten eta hautsaren eraginez arroka kolore
beltzekoa da, baina eskalatzeko garaian horrek ez du inongo enbarazurik
sortzen.
Plaka
bidez josita dago. Eta josita esaten dudanean, josita da. Leku batzuetan bideak
metro eskas batengatik bananduta daude. Beraz, batzuetan zaila da erabakitzea
zein den gure lerroa. Hainbeste daude!
Azken
metroetan aurkituko dugun horma izan ezik, beste guztia itsasgarritasunezko
plaka etzanak dira. Kasuren batean itsasgarritasunezko pasagune finen bat
aurkituko dugu eta, horietan, derrigorrezkoa da oinetaz fidatzea. Arrokak
ematen duena baino itsasgarritasun gehiago du. Lehenengo luzeak motzak dira
eta, zinta espres nahiko hartuta, posible ikusten da bi luze elkartzea.
Bilgune
gehienak parabolt eta zementatutako uztai handi batekin daude eratuak. Uztai
handi horiek lehen astoak lotzeko erabiltzen ziren horien antza handia dute.
L1 (25 m, 5 aseguru, 4c). Itsasgarritasunezko
pasagune finen bat duen plaka.
L2 (20 m, 6 aseguru, 4b). Aurrekoaren antzekoa.
L3 (20 m 6 aseguru, 4b). Aurrekoen antzekoa. Bilgune
deserosoa.
L4 (35 m, 10 aseguru, 4c). Aurrekoen antzekoa. Nahi
bada, luze hau bitan zati daiteke, bide erdian kimikoz osatutako bilgune bat
aurkituko dugulako.
L5 (30 m, 7 aseguru, 4b). Aurrekoen antzekoa.
L6 (20 m, 5 aseguru, 4b). Bost metro inguruko horma
bertikala esku eta oinentzat euste-leku ugariekin. Ondoren plaka etzan bat
bilgunera iristeko.
Jaitsiera: Bidea rapelatzeko prestatuta dago, baina hobe
da oinez jaistea. Gailurretik jaiotzen den bidezidorra jarraitu behar da. Zati delikatuak
ongi babestuak daude soka finkoen bidez. Hormaren oinean 10 minututan gara.
Materiala: 10 zinta + bilgunerako materiala.
Friendasak eta fisureroak soberan.
L4 zatitzen
bada, nahikoak lirateke 7 espres. Aldiz, luzeak elkartzen baditugu 12 edo 13
beharko ditugu.
Arroka: Gneis.
Orientazioa: Hegoa.
Iraupena: 1h45min.
0 comentarios:
Publicar un comentario