Kresta
polita. Hurbilketa eta itzulia azkarrak ditu. Krestako zati batzuk
oso estuak eta airetikoak dira. Luzeetan paraboltekin eta iltze
zaharrekin babestutako bide semiekipatua da. Bilguneak 2 paraboltez
osatuta daude.
Arroka
hasieran dirudiena baina kaskarragoa da. L3 luzea ongi ekipatua dago
eta L2 erraz autobabes daiteke. Zailtasun aipagarri bakarra L1 luzean
dago. Bere erdialdera plaka fin bat dago. Bertan pasagunea eman eta,
ondoren, txapatu behar da.
Krokisean
ekipatuta ez dauden, baina agerikoak diren arroka-zubiak adierazten
ditut.
Asmoa
bideak eskaintzen dituen autobabeserako aukerak azaltzea da. Horrek
ez du esan nahi ez dagoenik autobabeserako beste aukerarik
(badirela).
Bosgarren
maila ez baduzu ongi menperatuta, soilik azken hiru luzeak (estuenak
eta airetikoenak) egiteko aukera egongo litzateke R1bis bilgunetik
hasita.
Iristeko:
Barbastrotik, N-123 errepidea jarraituz, Olvena herrira hurbildu.
Hurbiltzeko:
Olvena herrira joateko zubia gurutzatu ondoren, tunela baino
lehenago dagoen tokiak aparkatu. Zubitik Cresta del Gallo osoa
ikusten da. Aparkalekuaren alboan jaiotzen den bidezidorretik lepotxo
batetaraino igo. Bertatik, zelaian ibiliz, bideari jarraitu jaisten
hasi behar dela adierazten duen mugarria aurkitu arte. Bidearen
oinarrira jaitsi. Bidea R1bis bilgunea dagoen lepotxotik pasatzen da.
Kotxetik guztira 10 min. inguru.
L1
(30 m, 2 aseguru, 5b). Plakaren ezker aldetik igo (erraza)
ipurutxo batetaraino iritsi arte. Bertan arroka-zubi on bat aurkituko
dugu. Gero pasagune finak dituen plakari ekin behar zaio. Distantzia
dago lehenengo eta bigarren parabolten artean. Pasagunea eman eta,
ondoren, txapatu behar da. Mailaz justu bagabiltza, lehenengo eta
bigarren parabolten artean, eskuinean, ez oso eskura, friends bateren
bat ipintzeko aukera eman dezaken pitzadura bat dago. Plaka gainditu
ondoren badira friends bateren bat ipintzeko aukera ematen duten
pitzadura pare bat.
Plakaren
zatia izan ezik, arroka ez da hain ona. Goian, bilgunea dagoen
erlaitzera irteteko, harri aske ugari dago eta erraza da harriak
botatzea. Hasierako R0 bilguneko paraboltean bilgunea ez egitea
aholkatzen dut, justu-justu harrien erorketaren azpian baitago.
L1bis
(10 m, II). Jaitsierako bidearekin lotzen den lepotxora jaitsi.
R1bis bilgunean gorputzera aseguratzen da.
L2
(30 m, 3 aseguru, 4b). Kanal-diedro zabalaren oinarrira iritsi
arte kresta. Kanal-diedroaren zatia erraza da autobabesten pitzadura
asko dituelako. Diedrotik irteterakoan plakatxo bat. Bloke
bereizgarria gainditu (alde batetik zein bestetik) eta berehala dago
bilgunea.
L3
(30 m, 5 aseguru, 4b). Gailurtxora igo eta lepotxora jaitsi.
Jaitsiera babesteko gailurtxoan iltze bat aurkituko dugu, baina
konfiantza gehiago ematen du dagoen ipuru sendoan zinta bat jartzea.
Gero kresta oso estua, baina ongi babestua. Kresta zertxobait etzan
egiten da eta gehiago estutu baino lehenago aurkituko dugu azken
asegurua. Kresta estu-estuko zatia gainditu ondoren dago bilgunea.
L4
(30 m, 1 aseguru, 3b). Kresta albo batera utziz bilgunearen
eskuin aldetik irten (ala ere, nahi bada, krestatik joan daiteke).
Zertxobait aurrerago aseguru bat eta ondoren zinta bat ipintzeko
aukera ematen duen ipurua. Lepo aldera jaisten hasten garenean
bilgunea egiteko erabiltzen den parabolta aurkituko dugu.
Jaitsiera:
Lepora oinez jaitsi eta bertatik, igotzeko erabili dugun
bidezidorrari jarraituz, kotxera jaitsi.
Materiala:
8-9 zinta + bilgunerako materiala. Bagak, friends eta fisurero joko
bana.
Arroka:
Kareharria (ematen duena baino kaskarragoa).
Orientazioa:
Hego-mendebaldea.
Iraupena:
1h30min.
1.
igoera: J. Murciano eta P. Albano, azaroa 1977
Nork
berrekipatua: Aitor Sanchez eta Jose A. Fernández, abuztua 2009.
0 comentarios:
Publicar un comentario