2015eko
abenduko azken igandean Antxon Gorrotxategi eta lagunek ekipatutako azken bidea
egitera joan ginen. Bideak “Birra Moretti” du izena, Italiako ipar aldean asko
edaten den garagardoaren omenez. Bidearen hasiera “Irati” bidea hasten den
tokitik 50-80 metro eskuinera dago. Onena “Irati” bidearen ia hasieraraino hurbiltzea
da eta ondoren bidea adierazten duen plakatxoa aurkitu arte eskuinera
zeharkaldia egitea da.
Antxonek
adierazten didan moduan “Irati bidea
ekipatu genuenean, lekua aztertzen hastea erabaki genuen, baina ez genuen uste
udazken honetan amaituko genuenik jada urria zelako eta sasoi honetan egunak
motzak direlako. Izan dugun udaratxo luze honi esker amaitu izan ahal dugu”.
Nahiz
eta bidea ia guztiz ekipatua egon, bere auzokidea den “Irati” bidean bezala,
aseguru ugari arroka-zubietan ipinitako soka zatiak dira. Horrengatik eta zati
batzuetan autobabesak ipini behar direlako, bidea semiekipatu modura sailka
daiteke. Antxon eta Garoaren esanetan bide honetako ekipamendua beste
bideetakoa baino urriagoa da bere arrokak fisureroen eta friendsen erabilera
bultzatzen dutelako.
Ekipatzaileek
garbiketa lan izugarria egin dutela nabari da. Hala eta guztiz ere badira
lehenengo 3 luzeetan lurrez jantzitako zatitxo batzuk (jendeak errepikatzen
duen heinean garbitzen joango da). Arrokaren kalitatea ona izan arren, bideak
oraindik “basati” puntu bat erakusten du. Nabari da jende gutxik egin duela
eta, hori dela eta, arreta pixka batekin ibili behar da seguruenik bloke edo
harri solteren bat aurkituko dugulako. Hala ere harkaitz oneko zatietan arrokak
“hozka” egiten du eta euste lekuak eta itsasgarritasuna oso onak dira.
Trantsiziozko bi luze motzek (L2 eta L6) ez diote bideari xarmarik kentzen eta
esan daiteke zailtasun aldetik bidea nahiko homogeneoa dela. Azken luzea,
ur-tantako bi zati laburrekin, oso polita da. Sentsazio onekin utziko gaitu.
Guri
haize asko egiten zuen eguna tokatu zitzaigun eta hotz handia pasa genuen. Ez
genuen behar haina disfrutatu. Giro epelago batekin berriro errepikatzeko
gogoarekin gaude.
Guztiz
gomendagarria den bidea da. Antxonen beste ia bide guztiak bezala, klasiko handi
batean bihurtuko da. Nahiz eta derrigorrezko zailtasuna handia ez izan (4c), ez
dela hasiberrientzako bidea azpimarratu behar da. Fisureroak eta friendsak
ipintzen ohituta egon behar da. Mendi eremuko bidea da, ez da eskalada eskola
bateko bidea.
Azken
aholkua. Jaitsiera harrobi barrutik egiten denez, bidea hau asteburuan egitekoa
da, harrobia itxita dagoenean. Larunbata arratsaldea aproposa izan daiteke,
baina hobe igandean egiten bada, harrobia guztiz itxita egoten baita egun
horretan.
Iristeko
eta hurbiltzeko: Ikus hurrengo sarrera.
L1 (40 m, 8 aseguru, 4b). Begetazioz
aske dagoen lerro bati jarraituz, euste leku onak dituzten harmaila segida
batetik doan luzea da. Zertxobait lurrez jantzia leku batzuetan (hala ere
nabari da ekipatzaileek izugarrizko garbiketa lana egin dutela), baina jendeak
errepikatzen duen heinean garbitzen joango da. Azken 10 metroak asegururik gabe
zati erraz batetik, baina zertxobait lurrez jantzia eta arreta ipini behar
zaion blokeren batekin. Bilgunea haritz handiaren enborrean egiten da.
L2
(25 m, 0 aseguru, II). Hurrengo luzera
iristeko trantsiziozko luzea. Bilgunetik zuzen irten eta plakatxo bat bere
ezkerretik inguratu. Bilgunea bi paraboltez osatua.
L3
(25 m, 4 aseguru, 4c). Gure eskuinean nabari
den diedro aldera zuzen igo. Lehen asegurua bilgunetik 10-15 metrotara dago.
Beraz autobabestu beharreko zatia da. Lehen asegurura iristerakoan
kanal-diedrotik zuzen jarraitu. Gainditzerakoan erlaitz batera irtengo gara.
Gure ezkerrean arroka trinkoa duen plaka bat dago. Bertatik igo behar da. Azken
parabolta baino lehen pasagune fin bat dago, baina metro bat beharego,
ezkerrean, pasagunean nahiko erosotasunez ematen ahalbidetzen duen ertz “salbatzailea”
dago.
L4
(40 m, 10 aseguru, 5c). Lehenengo parabolt
dagoen plakaraino iritsi arte igo kanal-diedro moduko bati jarraituz.
Bilgunetik 5 m ingurura arroka-zubi bat dago, baina ez da bilgunetik ikusten.
Lehenengo aseguru horretatik lehenengo parabolteraino 10 m inguru daude.
Kanal-diedroa jarraitu behar da. Nahiko zati erraza da, baina autobabestu
beharrekoa. Plakari ekin eta luzeko pasagune finena duen driedrora igo. Oinak
ongi ipini beharreko pasagunea da. Indarra baino ezartzeak du garrantzia.
Diedroak euste lekuak ditu, baina aurkitu behar dira. Bere oinarrian bigarren
parabolta jartzeko pasagunea babesten duen iltze “salbatzailea” dago. Bigarren
parabolt horretatik soka pasa ondoren hobe da iltzetik askatzea. Diedroa
gainditu ondoren, eskuinera irten eta euste leku onak, baina zertxobait
aldenduak, dituen plaka bertikal batetik igo behar da. Plaka eskuin aldetik errazago
igotzen da, baina horrela aseguru batzuk ezkerrean geratzen dira, zertxobait ez
eskura..
L5
(40 m, 8 aseguru, 4c). Ezker aldera irten eta
euste leku onak dituen plaka bati ekin. Ondoren zertxobait atzera botatzen duen
hormatxoa, baina euste leku handi eta onak dituena. Ondoren erresalte bat gainditu
eta erlaitz handi batera irtengo gara. Bertatik luzeko azken plakari ekiten
zaio. Plakaren irteeran pasagunetxo arraro bat dago. Parabolta txapatzeko
gorputza okertu behar da. Pasagune hori gainditu ondoren, zertxobait eskuinera
jo behar da. Aurrez-aurre espoloi moduko bat izango dugu (asegururik ez).
Egokiena ikusten dugun tokitik igo. Arroka oneko eta euste leku oneko zatia da
eta erraza autobabesteko.
L6 (25 m, 0 aseguru, 3b). Trantsiziozko luzea.
Zuzen (edo eskuinetik) 5 m inguru igo eta zelai gune batera irtengo gara.
Hurrengo bilgunera oinez hurbildu. Bilgunea arroka-zubi batean ipinita dago.
L7
(25 m, 8 aseguru, 4c). Bilgunetik zuzen igo
eta harlauza-pitzadura gainditu lehenengo ur-tanten zatira iristeko. Eskaloi
handiak eta arroka oso zimurtsua duen ur-tanten zatia da. Pitzaduraraino igo
eta, berauetaz baliatuz, ezkerrera pasa eta hurrengo ur-tanten zatira hurbildu.
Ekin bigarren ur-tanten zati honi eta gainditu ondoren ezker aldera egin.
Bilgunea altzairuzko kablea duen arroka-zubian.
Materiala: 10-12 zinta
+ bilgunerako material. Bagak, friendsak eta fisureroak.
Arroka: Kareharria.
Orientazioa:
Ekia aldea.
Iraupena: 3h15min.
Nork
ekipatua: Antxon Gorrotxategi eta Garoa Unanue (Iñaki Zuza eta
Iosu Ulaciaren laguntzarekin), azaroa 2015.
Gaur egin dugu (2020 11 14), eta bidearen hasieran eroria dago Birra Moretti izena zuen harria. Gainera, bidearen hasieraren ezkerraldean, bariante bat ireki dutela ematen du. Bigarren luzean ere, badirudi bariante bat ireki dutela, eta plaka hori ezkerretik saihestu ordez, zuzen egin daitekeela.
ResponderEliminarOso informazio ona, beti bezala, mila esker, Xabier!