Col de los Ladrones 3 luzeko hainbat bide dituen
eskalada eskola da. Horma errepidetik ikusten da. Bere gainean duen gaur egun
abandonatuta dagoen gotorlekuak atentzioa deitzen du. Hurbilketa eta itzulia
azkarrak direnez, eguneko beste jarduera bat osatzeko edota eguraldia ziurra ez
den egun horietarako batentzat egokia izan daiteke. Hego aldera orientatuta
dagoenez, ia egun osoan eguzkiak ematen dion horma da.
Deskribatzen diren bideak, nahiz eta ekipatuak egon,
urrutiratzen dezente dituzte hainbat aseguruen artea eta, beraz, derrigorrezkoa
da autobabesak eramatea (Totem Cams joko batekin nahikoa). Ekipamenduan ugari
dira txapa handiko parabolt “militarrak” (12 mm-koak). Horrela izendatzen ditut militarrak izan zirelako
horma hauek ekipatu zituztenak.
Bideen izenak hormaren oinarrian margotuta daude
letra handitan. Kontuan izan batzuetan militarrekin topo egin dezakegula bertan
egiten baitituzte eskalada saioak. Hormaren sarreran bideen izenak eta
zailtasunak adierazten dituen argibide-taula dago.
Iristeko
eta hurbiltzeko: Canfrac-Estación herritik
Candanchu aldera igo eta herritik irten eta berehala eskuinean geratzen den
pista hartu (zubi bat gurutzatu behar da). Kotxearekin bere ezkerrean beste
pista txikiago bat duen bihurgune bateraino igo pistari jarraituz (1 km).
Inguruan kotxea utzi eta oinez hormara hurbildu. Hamar minutu inguru behar dira.
Rudolf
(5c, 85 m, derrigorrez 5b)
Denetik duen bidea. Bigarren luzean aseguru batzuen
artean dauden urrutiratzeak autobabestu behar dira. Lehenengo luzea zertxobait
leundua, baina euste leku onekin. Bidearen hasieran bere izena margotuta eta
txaparik gabeko esparrago handi bat ikusiko ditugu. Bidea lehenengo zuhaitzaren
(lizarraren) eskuinean dagoen aseguru lerroa da.
L1
(30 m, 8-9 aseguru, 4c). Euste lekuak (bilatu behar direnak) dituen
plaka. Amaiera aldera bi bilgune ikusiko ditugu. Aseguruen lerroari jarraitu
ezkerrean dagoen bilgunera ia iritsi arte (metro bat beherago arroka-zubi bat)
eta eskuin aldera zeharkaldi, emeki gorakorra, egin. Bigarren bilgunea pasa eta
hirugarren bilgunea (gurea) aurkituko dugun horma-hobiraino jarraitu. Bilgunea
bi parabolt militarrez osatua dago.
L2
(30 m, 5 aseguru, 5c). Zuzen irten eta bigarren aseguruan ezkerrera
egin eta pitzadura batean dagoen iltzearen bila joan (iltzea zertxobait ezkutatuta).
Kontuz! Ez jarraitu zuzen bigarren aseguruaren gainean ikusten den aseguru
lerroari jarraituz. 6a+ (arriskutsua) zailtasuna duen saihesbidea da. Iltzetik
zuzen, sabai txiki batera iritsi arte, igo eta goiko itsasgarritasun plakara
igotzeko, bertan dagoen kanal-pitzaduraz lagundu. Estutu behar den pasagunea da
eta kanal-pitzaduran friends bat ipintzea komeni da autobabesteko. Azken
metroak itsasgarritasunezko plaka batetik doaz. Hemen ere azken aseguru eta
bilgunearen artean urrutiratze bat dago, baina aukera gutxi daude
autobabesteko. Bilgunea pitzadura handi baten barruan egiten da, zuhaixka baten
parean (2 parabolt militarrez osatua).
L3
(25 m, 4 aseguru, 4b). Itsasgarritasunezko
plaka. Pitzaduraren laguntzarekin lehenengo asegururaino igo (urruti) eta
aseguratu bezain laster txapa urdin batetaraino 5 m inguruko zeharkaldi
horizontala egin eskuin aldera. Hortik kateraino zuzen igo, txapatu bertan
aurkituko dugun bilgunean eta ezproiari jarraitu. Bilgunea gailurreko hormaren
oinarrian dagoen diedroaren ardatzean dago.
Materiala: 9 zinta +
bilgunerako materiala. Totem Cams joko bat bigarren luzerako.
Arroka: Kareharria
Orientazioa:
Hegoa. Ia egun osoan eguzkiak ematen dio.
Iraupena: 1h30min.
Flin
(5c, 85 m, derrigorrez 5b)
Hau ere denetik duen bidea. Pitzadurak, horma,
plakak eta kanal modukoak. Lehenengo luzean aseguruak urruti daude eta komeni
da autobabesak eramatea. Bigarren luzea hobeto babestua dago, bina bertan ere
ongi datoz friendsak. Bidearen izena hormaren oinarrian margotuta (zertxobait
lausoa).
L1
(25 m, 2 aseguru, 4c). Erdian diedro-pitzadura bat duen plaka.
Lehenengo asegurura iritsi baino lehen (urruti) lizar txiki batean zinta bat
jartzeko aukera dago. Aseguruen arteko urrutiratzeak babesteko ongi datoz
friensak.
L2
(30 m, 8 aseguru, 5c). Euste lekuak dituen horma bertikala hasieran,
baina pasagune fin pare batekin. Zuhaixka dagoen aldera zuzen igo eta behin
iltzea txapatu dugunean zuhaixka bere eskuinetik inguratu. Azken bi aseguru eta
azken aseguru eta bilgunearen artean urrutiratzeak daude, baina friendsak
ipintzeko pitzadurak daude. Bilgunea pitzaduraren barruan, bi parabolt
militarrez osatua. Badago ere bilgunea metro bat ezkerrera, plakan, 2
kimikoetan egitea.
L3
(30 m, 4 aseguru, 4c). Bigarren
asegururaino pitzadurari jarraitu. Zuzen jarraitzeak asegurua urruti dagoela
plaka nahiko leun bat gainditzea suposatzen du. Beraz hobe da zertxobait
eskuinera egin (pitzadurak duen joerari jarraituz) eta “Pepón Valenzuela”
bideko bigarren bilguneko parabolt urdin batean aseguru bat jartzea. Kateraino
zuzen igo, bertan dagoen bilgunean txapatu eta katearen laguntzarekin azken
metroak egin. Azken bilgunea paraboltez osatua.
Materiala: zinta + bilgunerako materiala. Totem Cams
joko bat lehen eta bigarren luzerako.
Arroka: Kareharria
Orientazioa:
Hegoa. Ia egun osoan eguzkiak ematen dio.
Iraupena: 1h20min.
Jaitsiera:
Bi bideentzako berdina. Pistatik jaitsi eta
metalezko hesi bat pasa ondoren, eskuinean jaiotzen den bidezidorra hartuz 10
minututan bidearen oinarrian izango gara berriro.
0 comentarios:
Publicar un comentario