© X. Larretxea. Con la tecnología de Blogger.

2016/08/10

Bere albokoa den “Valle de Canfrac” bidearen antzekoa, baina motzagoa. Aseguruak gertu dituen “eskola” moduko ekipamendu batekin bidea oso ongi ekipatua dago. Baten bati ekipatuegia dagoela irudituko zaio agian, baina beti geratzen da aseguruak saltatzeko aukera. Bidearen egileei, zorionak egin duten lanagatik. Zati belartsu batzuekin mendiko eskalada bidea da. Zati horiek, erortzen bazara okerrenak direnak, ongi babestuak daude ere. Eskertzekoa da zeren ez da oso ohikoa izaten hori.
Bidea ongi berezitutako bi zatitan bana daiteke. Lehen zatiak, L2tik L7ra doana, arroka onean, zati batzuk bertikalak eta beste batzuk itsasgarritasun plakazkoak ditu. Bigarren zatia azken luzeek osatzen dute. Zertxobait belartsua da (harmailak eta plakatxoak) eta batzuetan arrokarekin arreta pixka bat izan behar da (gehien bat behekoari ez ezer botatzeko). Klasiko handi batean bihurtuko da eta jende askok errepikatuko du. Denbora aurrezteko lehen luzea saihestu daiteke ezkerreko erlaitz belartsuetatik igoz (oinez).
Aipatzeko zailtasunak L6 eta L7an daude. L6 luzeko hasierako horma lehenengo 3-4 aseguruetan  eskalatzen uzten da (hala ere, nahi bada, A0 modura ere egin daiteke) eta gero estutu egin behar da (modu askean izan daiteke), baina A0 modura, oso modu erosoan egiten da (asko luzatu gabe), aseguruak metro erdi eskasengatik banatuta daude eta. Ondoren 5a-ko pasagunetxoren bat duen 4b/c zailtasuneko luzea da. Zazpigarren luzea, eskalatzen uzten den horma baten ondoren, itsasgarritasunezko pasaguneak dituen plaka handi batekin egiten da topo. Oinetan fidatu behar den eskalada da. Plakak euste leku txiki ugari ditu, inklinatuak eta lauak, onak oinetarako, baina ez eskuentzako trakzioa egiteko oso txarrak baitira. Txapen artean eskalatu egin behar da, baina aseguruak ez daude beldurra pasatzeko haina urruti. Luzea ongi babestua dago. “Plakeroa” bazara, gustatuko zaizu. Ez bazara, apururen bat edo beste pasatuko duzu.
Altura sentsazio gabeko bidea. Bilgune guztiak leku erosoetan daude eta bi paraboltez osatuta daude. Edozein arrazoiengatik bidetik jaisteko beharra suertatzen bazaigu, 60 metroko sokekin, bidea rapelatzeko prestatuta dago (R2, R4, R6 eta R8 bilguneak katez eta eraztunez hornituta). Hala ere L7 luzea hasi baino lehen, ezkerrera, bidea uzteko saihesbide bat dago (erlaitz belartsu handi batetik). L8tik aurrera hobe goitik irtetea.
Bideari eguzkiak goiz goizetik ematen dio. Bero asko egiten ez duen eguna aukeratu edo oso goiz hasi, bestela bero asko pasatuko duzue. Ur nahiko aurreikusi.

Iristeko: Canfrac herriko tren geltokira hurbildu eta errepidetik Candanchu aldera igotzen jarraitu. Eskuinera egiten duen bihurgune zabal batean Rioseta-ko eraikin militarra dago. Kotxea uzteko aparkaleku txiki bat dago (4-5 inguru sar daitezke) bihurgunearen erdi aldera, bere eskuinean. Errepidearen eskuinean, bihurgunea baino 100 metro lehenago, bada beste toki bat kotxea uzteko. Itzala du eta kotxe gehiago sartzen dira.

Hurbiltzeko: Errepidea gurutzatu eta eraikin militarra inguratzen duen bidezidorra hartu. Bide hori Tucablanca-ra igotzen da. Bidezidorrak, bi pinudien artean, linea elektriko bati jarraituz, gora egiten du. Zortzi zenbakiarekin margotuta dagoen argindar- zutoineraino igo behar gara. Bertan gaudela, hurrengo zutoin aldera bidezidorretik beste 50 m inguru igo ondoren, mugarri handi batzuk aurkituko dugu. Bidea utzi eta hartxingadi aldera igotzeko unea da (eskuin aldera). Zeharkatu eta hormaren oinarritik doan bidezidorrari jarraituz bidearen hasierara hurbildu. Harkaitzean izena jarrita dago eta, zertxobait gorago, bidearen izenarekin zinta bat duen parabolta dago. Kotxetik, guztira, 40-45 min.

L1 (60 m, 3 aseguru, 3b). Harmaila belartsuak eta plakatxoren bat. Albotik igota saihestu daitekeen luzea da. Oharra: luze honetan ipini ditudan aseguruei buruz ez nago ziur. Luzea ez genuen egin eta urrutitik ikusi genituenak jarri ditugu.
L2 (60 m, 6 aseguru, 4a). Hasieran, zati horizontal handi batera iritsi arte, harmaila belartsuak (2 aseg.). Bertatik diedro baten ezkerrean dagoen itsasgarritasunezko plaka oso etzanari ekiten zaio (4 aseguru).
L3 (35 m, 8 aseguru, 5c). Hasieran plaka etzan erraza (1 aseg). Ondoren pasagune fin batzuk dituen itsasgarritasunezko plaka. Oso ongi babestua. Bilgunea goiko diedroaren hasieratik 5 metro ezkerrera.
L4 (25 m, 10 aseguru, 5b). Euste leku onak dituen diedro bertikala hasieran (5 aseg.). Ondoren euste leku onak dituen sabai txiki bat. Ongi babestua dago eta oso ongi igarotzen da ezkerrean dagoen pinu txikiaren laguntzarekin. Azken metroak, euste leku oneko plaka bertikala. L3 eta L4 luzeak elkartzeko aukera dago (guk egin genuen).
L5 (35 m, 10 aseguru, 4b). Bilgunetik eskuin aldera irten. Itsasgarritasunezko pasaguneren bat duen plaka etzan hasieran. Gero harmailak.
L6 (45 m, 22 aseguru, 6b edo A0/5a). Hasieran 8 metro inguruko horma bertikala. Lehenengo 3-4 aseguruetaraino eskalatzen uzten da. Ondoren, modu askean, 6b izan daiteke, baina A0 modura oso modu erosoan egiten da, gehiegi luzatu gabe. Horma gainditu ondoren zailtasuna asko jaisten da (5a-ko pasagune motzen bat, baina gehiena 4b/c zailtasunekoa). Azken 15 metroak aldapa belartsu batetik doaz. Erraza eta ongi ekipatutakoa. Bidea uzteko saihesbidea dago erlaitz belartsu batetik ezkerrera eginez.
L7 (30 m, 14 aseguru, 4c).  Lehenengo 5 aseguruetan eskalatzen uzten den horma bertikala, euste lekuekin. Plakara irteteko estutu egin behar da. Ondoren plaka luze bat itsasgarritasunezko pasagune fin batzuekin. Oinetan fidatu behar da. Plakak gustatzen bazaizkizu, luze ederra.
L8 (20 m, 6 aseguru, 4b). Hasieran harmaila belartsuak. Ondoren, pinu txiki bateraino iristeko, harlauza bat eta plakatxo bat. Bilgunea pinutik metro batzuk eskuinera, erlaitz handi batean. Harkaitzarekin arreta pixka bat izan behar da (gehien bat behekoari ez ezer botatzeko), baina aseguruen hurbiltasunarekin lasai eskalatzen da.
L9 (25 m, 7 aseguru, 4b). Sabai handi baten azpian dagoen zati zabal belartsu batera irten arte harmailak, bertikalagoa den plakatxoren bat edo besterekin. Sabaia bere eskuinetik saihesten da. Seigarren asegurua niri konfiantza gutxi eman zidan harri handi batean jarrita dago. Ia hobe ez jartzea. Harkaitzarekin arreta pixka bat izan behar da (gehien bat behekoari ez ezer botatzeko), baina aseguruen hurbiltasunarekin lasai eskalatzen da. L8 eta L9 luzeak elkartzeko aukera dago (guk egin genuen).
L10 (30 m, 3 aseguru, 4c). Hasieran aldapa belartsu luze bat eta azken zatian, tarte bertikal motz bat duen ezproia.




Jaitsiera: Gailurretik ezker aldera begiratzen badugu eski estazioko Tucablanca-ko txabolak ikusten dira. Txabola horietara so eginez arroka gorriko harri-jauzi bat ikusiko dugu eta bere atzean berde kolore biziko zelai bat. Belaze horretan zig-zag egiten duen bidezidor baten arrastoak nabari dira. Bidezidor hori hartu eta bertatik jaitsi behar da. Bidezidorra apur bat utzita dago, baina galerarik gabe Rioseta-tik Tucablanca-ra doan bide nagusian uzten gaitu. Bide nagusiari jarraituz kotxera jaistea besterik ez da falta. Guztira 1h inguru.
  
Materiala: 18-20 zinta inguru+ bilgunerako materiala. L6 eta L3+L4 luzeetan, modu erraz batean, hainbat zinta berreskura daitezke. Kasu batzuetan zinta bat ipintzerakoan bestea belaunaren parean geratzen da. Friendsak eta fisureroak soberan.
Arroka: Kareharria.
Orientazioa: Hegoa.
Iraupena: 4h.
Nork ekipatua: Maite Ortiz, Carmelo Torrijo, Adolfo Asensio y Jesús Yarza, uztaila 2015.

Categories: , ,


Komentariorik egin nahi baduzu,hau da lekua.

0 comentarios:

Publicar un comentario