Ustekabe atsegina. Askotariko eskaladak dituen bide
polita. Denetatik aurkituko dugu (diedroak, plakak, hormak….)
Bidea oso eskuragarria da, zailtasun puntualekin. Gainera
zailtasun horiek A0 modura gaindi daitezke. Luxuzko ekipamenduak (Guillem
Ariasen ohiko txapa horiekin) eskalada atsegingarria bihurtzen du. Nahiz eta
luzeak egin ahala altura hartzen goazela ohartu, ez dago altuera sentsaziorik.
Gris koloreko arroka duten L2 luzea eta azken luzeko
tartetxo bat izan ezik, bideko arroka kolore urdinkara duen kararria da. Harri
trinkoa eta kalitate onekoa. Arroka grisaren kalitatea okerragoa da, baina hala
eta guztiz ere nahiko ona. L3 eta L4 luzeak trantsiziokoak dira, baina beste
guztiak oso ongi daude.
Tokia lasaia da eta hormak duen orientazioagatik egun
osoan eguzkia izango dugu. Guk bidea abuztu amaieran egin genuen. Oso egun
beroa suertatu zitzaigun, baina goiz ibili ginenez ez genuen bero asko pasa.
Hori bai, ura nahiko eraman.
Jarduerari jarri daitekeen alde ez hain ona duen itzulera
luzea da. Guk antenetako pistatik jaitsi ginen eta, nahiz eta oso erosoa izan,
luze egiten da. Beste erreferentzia batzuk suebakitik jaitsi daitekeela diote.
Motzagoa omen da, baina azken aldera rapel labur bat (ekipatu gabekoa) edota
destrepe txiki bat egin behar dira hormatxo bat jaisteko.
Bide guztiz gomendagarria.
Iristeko: Tremp-etik
Coll de Nargo aldera (edo alderantziz) egin L-511 errepidea jarraituz. Boixols
herria zeharkatu ondoren (edo, beste aldetik bagatoz, zeharkatu baino lehen),
20 eta 21. kilometroen artean, gure ezkerrean, Els Prats, Montanissell eta
Sallent adierazita dituen pista bat aurkituko dugu.
Pista hori hartu eta 700 metro
aurrerago bitan zatitzen dela ikusiko dugu. Ezkerreko adarra hartu. Pista
hasieratik 2,1 km zehatz-zehatzak egitean bide ertzean aparkatu.
Hurbiltzeko: Ikusten dugun toki garbienetik, ezkerreko mendi-bizkarra erabiliz,
igotzen hasi (mugarri batzuk). Goian, azken metroetatik gertu, hartxingadi
batera iritsiko gara. Bere ezkerretik igo (bidezidorraren arrastoak nabari
dira). Guillem Arias-ek horma honetan ireki eta ekipatu duen D´En Guillem
izeneko bidearen hasieran amaitzen da igoera. Hormaren oinarria jarraitzen duen
bideari, eskuin aldera, 100 m inguru jarraitu eta txapa horiak dituen ageriko
plaka etzan batera iritsiko gara. Bidearen hasiera da. Kotxetik 20-25 min
inguru dira.
L1 (30m, 10 aseguru, 4c). Plaka
luze bat tarte batzuk besteak baino etzanagoak izanik. Erdiko zatian harriak
zulo nahiko ditu. Azken aldera, 7 eta 8. aseguruen artean itsasgarritasunezko
pasagunetxo fin bat duen plakatxo bat dago. Hala ere, aseguruak gertu daudenez,
ez da estutasunik pasatzen. Azken metroak harmailetatik egiten dira.
Erlaitzetan harri solte pixak bat aurkituko dugu. Laugarren asegurua zertxobait
ezkutatuta dago bi ezpel txikien artean.
L1bis (15m). Hurrengo luzerarako lotura. Oinez igotzen da.
L1 eta L1bis elkartu daitezke,
baina sokaren mugimenduarekin lagunari harriak botatzeko aukerak asko areagotzen
dira. Uste dut seguruagoa dela banatuta egitea. Ez da denbora gehiegi galtzen.
L2 (25 m, 7 aseguru, 4b). Arroka grisez osatutako 8 metro inguruko horma
bertikala hasieran. Euste leku onak ditu. Ondoren plakatxo bat eta azkenean
aseguruak gertu dituen itsasgarritasunezko plaka etzana.
L3 (20 m, 2 aseguru, 3a). Harmailak. Erdi eskalatuz, erdi oinez igotzen da.
Bilgunea ageriko sabai bat duen harri bloke handi baten azpian dago.
L4 (25 m, 3 aseguru, 4a). Bilgunearen eskuinetik irten. Bilgunetik irteteko
dago luzearen pasagunetxoa. Ondoren aurreko luzearen antzekoa da (harmailak).
L3 eta L4 luzeak elkar daitezke inongo arazorik gabe.
L5 (25 m, 5 aseguru, 5b). Bilgune gainean dagoen eta aseguruak gertu dituen 2-3
metroko horma motz bat hasieran. Hobe egiten da eskuineko pitzaduratik ekinez.
Hala ere A0 modura egiteko aukera dago. Ezker aldera eginez igotzen jarraitu
pitzadura ugari agertzen dituen arrokatik. Azken metroak zimurrak agertzen
dituen plaka oso etzan batetik egiten dira.
L6 (25 m, 7 aseguru, 4b). Bilgunetik ezker aldera irten eta 8 metro inguru
oinez egin (horizontalean) plaka bertikal luzearen azpian jarri arte. Plaka oso
polita, arroka trinkoz osatuta eta euste leku onekin.
L7 (30 m, 10 aseguru, 5b). Lehen zatia ezker aldera egiten den zeharkaldi
gorakorra da. Erraza da eta plaka etzan batetik egiten da. Ondoren aseguruak gertu
dituen itsasgarritasunezko plaka labur bat. Diedro labur batek jarraitzen dio.
Bertan dago luzeko pasagune gogorra (A0 modura egiteko aukera dago). Azken
metroak bilguneraino nahiko lurkarak dira, baina parabolt batekin ongi
babestuta dago.
L8 (25 m, 6 aseguru, 4a). Bilgunetik ezker aldera irten eta arroka trinkoz
osatutako plaka oso etzanari ekin. Luzeko azken metroak zertxobait
bertikalagoak dira, baina itsasgarritasuna eta euste lekuak onak dira.
L9 (30 m, 9 aseguru, 4b). Hasieran plaka nahiko etzana. Laugarren asegurutik aurrera
eskuin aldera egin behar da. Harmailetatik igo ageriko pitzadura bat agertzen
duen kolore griseko arroka aurkitu arte. Hemen dago luzeko pasagunetako bat
(aseguruak gertu). Arroka grisaren zatia gainditzean bideak ezker aldera egiten
du eta azken metroetan diedro ireki bat duen 3-4 metroko horma labur bat
gainditu behar da.
Jaitsiera: Amildegiaren ertza jarraituz antenak dauden tokiraino igo (bidezidor
arrastoak; 5 min). Bertatik bi aukera daude. Lehenengoa pista jarraitzea da.
Guztira 1h20min inguru beharko ditugu kotxea dagoen tokira iristeko. Luze egiten
da. Bidea laburtzeko ikusten dudan aukera bat, pinudia garbitzen dela ikustean,
pinuditik zuzen Barranc d¨Obaga Negra-ra jaistea izango litzateke.
Bigarren aukera suebakitik
jaistea da. Amaieran rapelatu edo destrepatu behar den horma labur bat dago.
Guk ez genuen horrela egin, baina beste erreferentzia batzuetan horrela
agertzen da.
Materiala: 10-11 zinta + bilgunerako
materiala. Fisureroak eta friendsak soberan daude, ez dira beharrezkoak.
Arroka: Kararria.
Orientazioa: Hegoa
Iraupena: 2h30min.
Nork irekia eta
ekipatua: Guillem Arias, urria 2014.
0 comentarios:
Publicar un comentario